top of page
DISCOVERY LOGO - FINAL.png
Anchor Edu Excel
AdobeStock_65339310_edited
AdobeStock_157442360_edited
AdobeStock_44933023_edited
AdobeStock_117927500_edited_edited
AdobeStock_83308327_edited
AdobeStock_225782283_edited
AdobeStock_106453619_edited
AdobeStock_141794171_edited_edited
AdobeStock_105580056_edited
AdobeStock_211756742_edited

Pedagogisk Fortreffelighet

Pedagogiske mål

​

Discovery International School er etablert for å kunne tilby utmerket, ekstraordinær utdanning til barn som vil forberede dem til en verden i stadig endring. Vårt mål er å se hver enkelt elev komme gjennom skolen med:

​

  • En god forståelse om hvem de er som individ og hvordan hver enkelt elevs læreprosess er, som tilsier at de ikke bare har lært om hvordan lære, men også hvordan de som individ lærer.  

  • Evnen til å tenke anderledes (Ut av boksen) for å kunne analysere problemer/utfordringer fra mange perspektiver, slik at de kan gjøre seg opp en begrunnet mening.

  • Eierskap av all kunnskap og tro som de har tilegnet seg gjennom å være elev ved Discovery International School.

  • Et fantastisk godt fundament for en videre utdanning, fra videregående til Universitet og videre.

  • En “renessanse” utdanning som gir en bred forståelse i en stor variasjon av disipliner, sport, akademisk og kunst.

  • En evigvarende glede til å lære.

​

​

International Baccalaureate Program (IB)

​

For å kunne oppnå målsettingen, Discovery vil benytte IB som grunnlaget for læring. IB ble først etablert i Sveits tilbake i 1968, og har erfart eksepsjonell suksess de siste 50 år. I presentasjonen “The history of the IB” finner du mer informasjon om IB organisasjonen.  

 

Barneskolen, Primary Years Program (PYP) for elever i 1-5 klasse, og ungdomsskolen, Middle Years Program (MYP) for elever i 6-10 klasse, vil være programmet skolen følger initielt. Vi er stolt av å kunne presentere et par videoer som vil hjelpe deg til å forstå de to programmene: PYP in Practice Video  og MYP in Practice in India Video. I tillegg anbefaler vi deg å lese brosjyren som beskriver en IB utdanning.

En IB utdanning baseres på tverrfaglig læring, noe som betyr at fagene kan kombineres. Som et eksempel kan nevnes matematiske begrepet “brøk” kan enkelt implementeres i kjøkken faget hvor elevene lager mat i henhold til en oppskrift som kan inneholde â…“ av en kopp f.eks. I geografifaget kan elevene telle antall elever i klassen, og finn ut hvor de kommer fra i verden for deretter dele opp opplysningene i brøker. Vår verden er tverrfaglig, og våre barns utdanning bør være en refleksjon av den reelle verden, og ikke bare en teoretisk kunnskap.  

​

​I kjernen av IB programmet står noe som kalles “Learner Profile”. Det er ti egenskaper som IB programmet forsøker å utvikle i barn. IB elever kan beskrives som: spørsmåls stillere, kunnskapsrike, kommunikatører, tenkere, prinsipielle, åpne, omsorgsfulle, risiko tagere, balanserte og reflekterte. Du finner mer detaljert informasjon om hver egenskap under “IB Learner Profile”.

​

 

Teknologi i læring, teknologi i balanse

​

Teknologi finnes rundt oss overalt og den kunnskap og informasjon den kan gi oss er utrolig og kraftfull. Samtidig skal vi være klar over at det også er risikoer knyttet til teknologi, som misbruk og avhengighet.

​

I løpet av utdanningen ved Discovery elevene vil bli introdusert for et antall teknologier og software som vil gi dem teknologiske evner for fremtiden. Vi mener at ved å undervise om hvordan bruke teknologi, hviler det også et ansvar om å undervise i om hvordan det ikke skal brukes. Elevene vil bli undervist i hvordan bruke teknologi til deres fordel, men ikke slik at teknologien styrer/kontrollerer livet. Det er interessant å vite at både oppfinneren av Apple, Steve Jobs og oppfinneren av Windows, Bill Gates var “low-tech” foreldre. Samtidig som vi utdanner elevene med et fokus på dette, ønsker vi at også foreldre blir mer bevisst. Under her finner du fem interessante og unike filmklipp om nyttig og skadelig teknologi. Vi oppfordrer dere til å skru av mobilen, og ta dere tid til å se disse på en stor skjerm.

​

Ved Discovery vi har et veldig ansvarsfullt og avbalansert forhold til teknologi. Alle elever vil benytte iPad med bruksrestriksjoner, og vil bli opplært til at det er et verktøy og ikke en spillmaskin. IPadene vil bli brukt i forbindelse med hjemmelekser og andre utdanningsformål, og bruken vil kunne gi lærerne en mulighet til å følge med på elevenes fremgang. Det betyr at lærerne kontinuerlig vil kunne fange opp om hver enkelt elev har forstått oppgavene, eller om de trenger med tid og fokus på temaet. Resultatet er da å skape et læremiljø som konstant ivaretar enkeltelevers behov gjennom et balansert og riktig bruk av teknologi.

bottom of page